Thursday, March 22, 2018

NOSTALGIA OTAI LIVERPOOL TAMAN DAGANG AMPANG

Tribute Untuk Rakan Otai Liverpool

Saya berkenalan dengan sekumpulan otai yang akhirnya saya ketahui mereka adalah penyokong tegar Liverpool selepas saya berpindah ke Taman Dagang Ampang Selangor dari Kg Baru KL awal tahun 2005.

Sebagai orang baru susah juga nak sesuaikan diri di tempat baru tapi mujurlah grup otai Liverpool banyak membantu saya. Memang tak sangka pula akan bertemu dan bersahabat dengan sekumpulan otai yg rata2 berumur 50 tahun ke atas sedangkan saya baru 30an.

Lebih menyeronokkan mereka semua (adalah dalam 10 org) memang kaki bola. Bukan setakat minat malah mereka juga tahu tentang sejarah Liverpool.

Saya hanya ingat beberapa nama iaitu Hamid, Muhiddin, Yusuf, Hassan, Hafiz, Jakim dan Pak Long.

Setiap mlm minggu, restoran tomyam Man Tom jadi port lepak kami untuk menonton perlawanan membabitkan Liverpool. Maka hiruk pikuk lah suasana dengan sorakan dan maki hamun persis mcm di stadium pula! Man Tom pula satu-satunya penyokong tegar Manchester United, musuh ketat kami. Hihihi....

Jika menang maka tersenyum simpul dan berseri-serilah wajah otai tapi bila seri atau kalah jawabnya sunyi sepi dan muramlah suasana, wajah pun masam mencuka!

Kemuncak kegembiraan kami menjelma apabila Liverpool menjulang kejuaraan ke 5 Piala Eropah/Liga Juara2 Eropah setelah menewaskan AC Milan menerusi penentuan penalti selepas terikat 3-3 dalam masa sebenar dan tambahan masa. Final epik itu dianggap antara yg terhebat dlm sejarah Piala Eropah/Liga Juara2.

Kegembiraan dan kepuasan jelas terpancar dari raut wajah masing2 dan selepas itu setiap kali jumpa mesti topik perbualan berkisar ttg kejayaan gemilang Liverpool itu.

Namun beberapa tahun kemudian saya berpindah ke Wangsa Maju KL dn hanya sesekali dpt berjumpa dan berborak dgn para otai disebabkan kesibukan kerja.

Biarpun masa berlalu namun memori persahabatan dengan otai2 penyokong setia Liverpool tetap kekal selama lamanya kerana Liverpool lah yang menemukan kami.

Semoga Liverpool akan terus berjaya dan muncul sekali lagi sebagai pasukan noq 1 di England dan juga Eropah..

Terimakasih rakan2 otai saya. YOU'LL NEVER WALK ALONE



No comments:

Post a Comment