Sunday, April 1, 2018

MISTERI WANITA KEBAYA MERAH

MISTERI WANITA BERKEBAYA MERAH
-kisah seram dari pengalaman seorang rakan

Dari semalam hingga ke hari ni, netizen masih membicarakan penampakan misteri wanita berkebaya merah berjalan sendirian dalam kegelapan malam yang akhirnya terungkai hanyalah sekadar lakonan dan mainan nakal beberapa orang pemuda bertujuan untuk meraih publisiti.

Ramai yang marah-marah namun tak kurang juga yang tersenyum dan tersengih dengan humor drama yang dipersembahkan mereka. Malah saya sendiri pada kali pertama menonton 'lakonan' tersebut turut terpedaya!

Namun hakikat sebenarnya wanita berkebaya merah benar-benar wujud dan kejadian yang menyeramkan itu pernah dialami seorang rakan facebook saya..

Ini kenyataan penuh rakan saya tanpa suntingan apa-apa:

"Pengalaman ni sama yg mcm sy dan keluarga sy penah lalui.. Dalam jam 12mlm.. kami dr SP nak balik ke Nami @ felda Lubuk Merbau.. kami ikut jalan hutan kayu balak utk shotcut.. Kami heran ada org tua bawak moto xada lampu dan org tua tu mmg dh tua sgt... dlm hutan bawak moto tiba2 nampak ada ppuan pakai baju kebaya merah duduk bersimpuh dgn payung kubur kat belakang... kami diam je... masing2 baca apa yg blh ingat.. sampai kat kawasan pekan felda makngah kami suruh berhenti dulu jgn balk umah terus... mmg real nampak .. pengalaman yg tak dpt dilupakan.

Ye tak dpt nk bayangkan... tp nasib moto tu arah bertentangan dan dia xmenjelma berulang kali.. so lepas kejadian tu kami semua dh sepakat klu blk kpg make sure sampai dlm kpg sebelum senja.. dan klu nk klr dr kpg pun sebelum senja.. byk dah org berckp pasal hal ni.. cuma kami sekali sekala blk kedah dr KL xpernah terfikir benda yg mcm ni.."

**** Apa pandangan anda semua?

1 comment:

  1. Nantikan cerita penuh Misteri Wanita Kebaya Merah tidak lama lagi... 😊

    ReplyDelete